luni, 28 martie 2016

Partida amicala: Romania - Spania 0-0

Romania a obtinut o remiza de palmares impotriva Spaniei, una din nationalele care a dominat ultimii ani din fotbalul mondial. Tricolorii au evoluat cu multa determinare, nu i-au lasat pe iberici sa isi faca celebra tesatura de pase, iar scorul de 0-0 este unul echitabil. Rezultatul poate fi unul datator de sperante in perspectiva Euro 2016, competitie unde echipa lui Anghel Iordanescu se afla in aceeasi grupa cu Franta, Elvetia si Albania.

"Meci discret facut de Spania impotriva Romaniei. O remiza fara goluri, intr-un meci cu putin fotbal de calitate, cu putine ocazii, un pic dezamagitor. Cel mai bun moment al echipei Spaniei a fost in debutul partidei, cu cateva oportunitati. Putin insa, prea putin. Casillas a reusit doua interventii salutare la selectia cu numarul 166 din prima reprezentiva" - Marca.com.

"Un meci anost, care ne face sa ne punem multe semne de intrebare. Casillas a fost singurul care a iesit in evidenta, cu paradele sale" - AS.com.

"O nationala palida" - Marca.com, facand referire la prestatia Spaniei in meciul cu Romania.

  • De-a lungul timpului, Romania si Spania s-au intalnit de 16 ori. De cinci ori au castigat tricolorii, de cinci ori ibericii, in timp ce alte sase dispute s-au incheiat nedecis.
  • Penultimul meci dintre cele doua prime reprezentative s-a consumat in urma cu zece ani, la Cadiz. Atunci, Romania s-a impus cu 1-0, gratie golului marcat de Ciprian Marica (a fost tot un meci amical).
  • Prima intalnire directa a avut loc pe 1 noiembrie 1962, Spania - Romania 6-2.
  • Ultimul meci cu caracter oficial s-a disputat la Euro 1996, atunci cand ibericii au castigat cu 2-1.
  • Tricolorii au inscris doar sase goluri in ultimele opt meciuri, insa sunt neinvinsi de 14 partide. Ultima infrangere a fost consemnata in iunie 2014, 1-2 in meciul amical cu Algeria. 
"Cred ca am facut un meci inteligent, am jucat bine tactic, felicit baietii pentru efortul si adeziunea lor de a respecta planul. Stiam ca nu vom reusi sa avem posesie, am pregatit meciul pentru o tranzitie foarte buna. Faptul ca am jucat cu o campioana europeana ne va ajuta mult. Putem fi acolo sus din nou, dar asta inseamna munca multa, fara efort si munca, nu se poate performanta.  Ceea ce stiu e ca lista pentru Euro ramane deschisa pentru toti. Stanciu a facut un meci foarte bun, am avut multi jucatori care s-au remarcat. Trebuie sa-l ajutam sa ramana cu picioarele pe pamant. Din cate imi aduc aminte, un decar veritabil a fost Gica Hagi sau Nicolae Dobrin (n.r. intrebat daca Stanciu este un decar veritabil)" -  Anghel Iordanescu, la TVR.
"A fost o partida dificila pentru noi, Romania a pus presiune si si-a creat ocazii. Romania a fost foarte energica. Terenul a fost unul bun, iar atmosfera placuta. Ne-am simtit bine. Daca va juca asa cum a facut-o in seara asta, Romania poate avea rezultate bune la Euro. Noi vrem sa castigam turneul final" - Vicente Del Bosque, la Dolce Sport.
"Sunt obosit. Cred ca echipa a alergat foarte mult. Dupa parerea mea este un rezultat echitabil, am avut si noi sanse. Cred ca lumea e multumita si de jocul nostru. Am pregatit jocul foarte bine, poate de asta nu au avut asa multe sanse. Sper ca in continuare evolutiile mele sa-l convinga pe domnul Iordanescu sa ma mai cheme. Daca voi mai veni la lot, voi vedea daca prind tot numarul 10" -Nicusor Stanciu, la TVR.
"Am reusit un joc foarte bun, cu atitudine foarte buna. Am avut si ocazii de poarta, am facut un joc bun. Spania este o echipa care paseaza foarte mult si era normal ca noi sa ne aparam compact. Suntem un grup bun, cei din fata ne ajuta si ei sa nu primim gol. Ne bucura perioada de invincibilitate si sper sa ajungem in forma la Campionatul European. Ne doream sa facem un joc bun si normal sa castigam. Ne-am ridicat la un nivel bun. Cei de afara poate nu jucam meci de meci si se simte asta cateodata, dar incercam sa jucam cat mai bine la nationala" - Vlad Chiriches, citat de News.ro.
"Suntem fericiti ca nu am pierdut si am facut un joc bun. Cred ca Spania se va bate la castigarea Campionatului European. Speram sa trecem de grupe la Euro. Vrem sa stam bine in teren si sa nu primim gol. Terenul a fost bun, dar se poate si mai bine. Suporterii au fost minunati, nationala se va intoarce la Cluj. Trebuie sa muncesc mult sa ajung la Euro, nu am locul sigur" - Cristian Sapunaru, citat de News.ro.
sursa : www..hotnews.ro
foto : www.sport.ro